Usłyszałam niedawno o akcji ” Zdrowe oczy Pabianice „. Od razu wiedziałam, że to coś w sam raz dla mnie. Pracuję kilka godzin dziennie przy komputerze. Szczypanie oczu, uczucie piasku w oczach i bóle głowy to tylko niektóre objawy choroby narządu wzroku. Myślę, że najwyższy czas zbadać swój wzrok. Jesli będę miała wadę wzroku, wybiorę soczewki kontaktowe zamiast okularów. Postawnowiłam więc odwiedzić stronę okulista pabianice, by dowiedzieć się więcej o chorobach i diagnostyce oczu. Tak ja się spodziewałam, okulista stwierdził wadę refrakcji. Czekają mnie żmudne dni przyzwyczajenia się do soczewek. Poza tym Pan Doktor powiedział, że mam suche oczy. Nadmiernie mi się wysuszają.

Suche oczy w okuliostyce to objaw zapalenia spojówek - na obrazku oczy symbolicznie

Zespół suchego oka jest często efektem zbyt długiej pracy przy komputerze

Akurat z wysuszaniem oczu jest niewielki problem. Dostałam receptę na krople do oka, więc nie będzie tak źle. Jako poradę otrzymałam takie ćwiczenie: pracując godzinę przy monitorze komputera, zamykam oczy na 6 sekud przez kilka razy w ciągu tej każdej godziny. Okulista powiedział bowiem, że to nawilża oczy i chroni przed wysychaniem. Radził również zachować odpowiednią odległość głowy od monitora, bo w przeciwnym razie oczy będą męczyły się szybciej. Na następnej wizycie będę miałą badanie oka, czy mogę nosić okulary progresywne.

Okulary progresywne jako alternatywa dla kilku par okularów w kieszeni

Spytaj swojego okulistę, czy możesz nosić okulary progresywne !

Znów szukam w Internecie: okulary progresywne pabianice, udało mi się tym razem odnaleźć więcej informacji. Jest to niesamowicie wygodna sprawa bowiem zamiast dwóch par okularów można mieć tylko jedną. Ja oczywiście uparłam się na soczewki, więc Pan Doktor był tak miły, że dobierze mi odpowiednie soczewki do mojej wady wzroku. Nie za bardzo lubię grube oprawki okularów.

Gruba oprawka do okularów, okulary z grubą oprawką

Nieładna oprawka do okularów może powodować niechęć do ich noszenia

Jednak wizyta u okulisty nie była taka groźna jak u dentysty, polecam Wam, dbajcie o swoje oczy codziennie. No i nie bójcie się okulisty.

