Ostatnim ciekawym wydarzeniem w Pabianicach była sztuka malowania. O ile rynek oferuje nam bardzo wiele kursów, poczynając od kursów typu jak poderwać dziewczynę, kończąc na kursach typu jak pomalować ściany w domu. Mnie zainteresował najbardziej kurs malowania. Od najmłodszych lat lubiłam rysować i malować, nie rozstawałam się z farbami i kurs malowania marzył mi się od kiedy pamiętam. Kiedy mama zapisała mnie na pierwszy taki kurs wiedziałam, że jest to miejsce dla mnie. Pabianice są bardzo wdzięcznym miejscem do nauki malarstwa. Piękny zabytkowy zamek, liczne kamienice, czy kostka brukowa na głównej ulicy Zamkowej.
Nauczycielem sztuki malarskiej był profesor Akademii Sztuk Pięknych z Krakowa, pan Bartłomiej Franciszkowski, który notabene wywodzi się z Łodzi. Zaczynaliśmy od prostych rzeczy, malowaliśmy owoce, przedmioty, kształty. Potem zaczynało być coraz trudniej. Zamek w Pabianicach okazał się nie lada wyzwaniem. Stosowaliśmy różne techniki, między innymi akwarele, farby plakatowe, pastele, kredki do malowania na mokro, a nawet atramenty. Kiedy powiedziałam mamie, że kurs malowania się kończy, ta zasmuciła się. Była zadowolona z moich nauczycieli. Owocem mojej kilkudniowej pracy był obraz przedstawiający widok ulicy, z konarami drzew i chodnikiem. Możecie go zobaczyć na zdjęciu niżej.

Po części zainteresowałam się sztuka malowania wodnego na tekturze. Pabianickie Muzeum opublikowało wówczas kilka najciekawszych prac. Byliśmy niesamowicie dumni, że ktoś mógł oglądać nasze pierwsze obrazy. Wtedy znalazłyśmy inny cel, który okazał się strzałem w dziesiątkę. Wykwalifikowana kadra akademicka nauczyła mnie nowych technik, dzięki czemu dostałam się na Akademię Sztuk Pięknych i wygrałam konkurs na najlepszą pracę na pierwszym roku studiów. Kurs malowania dał mi coś jeszcze, poznałam tam wielu wspaniałych ludzi, z którymi przyjaźnię się do dziś. Razem wychodziliśmy w plener i malowaliśmy przyrodę, ptaki, drzewa, kwiaty i inne zwierzęta. Sztuka i obcowanie z przyrodą to dobry sposób na rozwijanie zdolności dziecka, uczenie go kreatywności i rozwijanie jego wyobraźni.

W Pabianicach brakuje nadal tego typu akcji. Nie zapominajmy, że darmowe kursy malowania są także sposobem na poznanie kadry akademickiej i nawiązanie kontaktów z artystami i malarzami z całego świata podczas wspólnego zwiedzania wernisaży.

